صورت جلسه برگزاری شورای آبان ماه آموزگاران منطقه زرین شهر -  دبستان احسان

 

موضوعات جلسه :

نمونه تدریس علوم تجربی ( توسط خانم بابا )           مجری جلسه : خانم بابا

پیگیری مصوبات جلسه قبل

شناسایی دانش آموزان دچاراختلالات یادگیری ، هم اندیشی و اقدام در جهت شناسایی و رفع مشکل و راهنمایی و هدایت آن ها به پایگاه درمان اختلالات بصیر

راهکارهای ایجاد نظم در مدرسه

 

دومین جلسه شورای آموزگاران با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید درتاریخ 29/8/91 در محل دفتردبستان برگزار گردید.

 

ابتدا تدریس درس علوم تجربی بخش جانوران با کمک وسایل آموزشی موجود در دبستان ( تابلو هوشمند، دیتاشو، رایانه ، کتاب آریا و...) توسط خانم بابا انجام گردید وسپس کتاب پاسخ به سوالات والدین و معلمان کودکان بیش فعال و کم توجه نوشته احمد صادقی به همکاران معرفی شد.

آقای بابایی :

ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان وتقدیر و تشکر از زحمات همکاران محترم به موضوعات جلسه قبل و مصوبات آن ( ارزشیابی توصیفی و هماهنگی استفاده از دفتر ثبت فعالیت های کلاس ) اشاره نمودند. ایشان دررابطه بادانش آموزانی که دچار اختلال یادگیری هستند به شناسایی وتوجه وکاربیشتر با آنان در کلاس ، دادن تکالیف جداگانه به آن ها ، تبادل نظرو هم اندیشی با دیگر آموزگاران را پیشنهاد کردند. در صورت برطرف نشدن اختلال آن ها را به مرکزاختلالات بصیرراهنمایی نماییم.

آقای خورشید زاده :

عوامل بی نظمی در مدرسه در سه بخش بررسی می شود  : 1-دانش آموزان (فقدان آمادگی جسمی و روحی و روانی ، نامناسب بودن وضعیت تغذیه وظاهرو...) 2-معلم ( مسلط نبودن به روش های جدید، نداشتن طرح درس وعلاقه به کارخود و...) 3- والدین (بی نوجهیبه نیازهای فرزندان، بی نظمی در رفت وآمد و... )

آقای اعرابی :

ابتدا از همکاری معلمین در مراسم آغازین و نماز جماعت تشکر کردند سپس گفتند: راهکارهای اصلاح بی نظمی عبارتند از:محدود بودن قوانین واعمال آن ها درمدرسه ، متناسب بودن قوانین با سن دانش آموزان ، صحبت با افراد نامنظم به طور انفرادی ، الگو بودن کادر مدرسه .

خانم  بابا :

عدم هماهنگی میان خانه و مدرسه ازعوامل بی نظمی درمدرسهمی باشد: اگردانش آموز میان الگوهای تربیتی خانه و مدرسه تضاد و مغایرتی مشاهده کند ، دچار شک و تردید شده واین اختلاف و دوگانگی درتربیت بدترین وضع روحی – روانی را درکودک ایجاد و موجب سردرگمی وعدم رعایت مقررات و نظم می شود.

خانم آزادی :

کادر مدرسه با استفاده از گزینش ( از لحاظ بینایی و شنوایی ، زبان وگفتار، عملکرد حرکتی – شناختی -ادراکی، سلامت ، هیجانی – اجتماعی ) و روش ارجاعی ( درخواستی رسمی برای آزمایش انفرادی دانش آموزی که نیاز به کمک دارد) دانش آموزان دارای مشکل را شناسایی می کنندوبه مراکزدرمان اختلالات معرفی می کنند. ارجاع توسط مدیر، معلم ، والدین ، اطرافیان یا خود دانش آموز است.

خانم شجاعی :

اختلال یادگیری یعنی اختلال عصبی زیست شناختی که از یک مشکل جدی در خواندن یا حساب کردن به وجود می آید. شروع شناخت دانش آموز مشکل دار از پیش دبستان تا کلاس دوم ابتدایی است و علایم آن تاخیررشدی درگوش دادن ، فکر کردن ، صحبت ، خواندن ونوشتن و محاسبه ریاضی است . این ناتوانی ها در اندام ظاهری آن ها آشکار نیست .

خانم علایی :

روش های برقراری نظم درمدرسه شامل : تعیین اهداف – استانداردها وقوانین ومقررات روشن ، روشن ساختن و تفهیم انتظارات مدرسه از دانش آموزان و کارکنان ، داشتن روابط حسنه با دانش آموزان ، احترام به جای ترس ، ارتباط با اولیا و مربیان و نوافق در مسایل تربیتی و روش ها می باشد .

خانم قدیری :

شمار دانش آموزانی که دچار اختلالات یادگیری هستند بین 4 تا 12 درصد گزارش شده است. سالانه در کشور 85 میلیارد تومان بابت خسارت مردودی دانش آموزان صرف می شود اما خسارت روانی به مراتب بیشتراست. علل عدم یادگیری این کودکان فقدان انگیزش کافی ، فقدان توجه ووقت لازم ، فقدان هماهنگی لازم درحرکات (عدم غلبه طرفی و ناهماهنگی عضلات) ودقت بیش ازحد به جزیی ازکل می باشد.

خانم محمدی :

جهت برقراری نظم درس را با موضوعی سرگرم کننده آغاز کنیم ، با دانش آموزان دوست و صمیمی باشیم ، شلوغی را هدایت کرده وآن را به سوی درس سوق دهیم ، ازآن ها بخواهیم حق یکدیگر را رعایت کنند ، تکلیفی جداگانه برای افراد شلوغ تعیین کنیم زیرا اکثرا دانش آموزان درس خوان پس از یادگیری ازتکرار خسته شده وبی نظمی می کنند.

آقای شیخ سامانی :

با توجه به دانش آموزاندارای اختلال درسه پایه چهارم – پنجم و ششم ضمن هماهنگی لازم با اولیا و مربیان وهم اندیشی در رفع این اختلالات کوشیده و درصورت عدم رفع واستمرارمشکل فرد را به مرکز درمان معرفی وضمن همکاری با متصدیان آن مرکز درراه بهبودی او در کوتاه مدت می کوشیم .

آقای نقاش :

نآآآآاااااا

راهکارهای ایجاد نظم درمدرسه مثل فرم متفاوت برای پایه های اول تا ششم ، ورود به موقع به کلاس درس ، حضوروغیاب اول وقت دانش آموزان ، رسیدگی به دانش آموزانی که تظم کلاس و مدرسه را به هم می زنند و صحبت خصوصی با آن ها می تواند مفید باشد . 

آقای ماهرو :

برخی ازعلایم شناسایی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری کم توجهی ، فراموش کردن ، پرسیدن سوالات نامرتبط ، مضطرب بودن ، فشارانگشتان در پاسخ گویی ، حرکت پاها و بدن ، پایین بودن اعتماد به نفس وگرفتن تایید معلم برای نوشتن مطالب  درسی می باشد .

در ادامه کلیه همکاران اسامی دانش آموزانی را که دراین رابطه مشکل داشتند را اعلام نمودند تا در جلسه بعد مورد پیگیری قرار گیرد . جلسه با ذکرصلوات برمحمد و آل طیبه ایشان به پایان رسید.          مصوبات جلسه :  1 – دانش آموزان مشکل دار به مرکز اختلالات بصیر معرفی شوند  .   2  -  به آنها در کلاس بیشتر توجه گردد.   3 -  حضور به موقع معلم در کلاس

 

اسامی حاضرین در جلسه :

آقای بابایی :آقای خورشید زاده : آقای اعرابی :

آقای نقاش :آقای شیخ سامانی :آقای ماهرو :

خانم آزادی :خانم  بابا :خانم شجاعی :

خانم علایی :خانم قدیری :خانم محمدی :

+ نوشته شده توسط مدیر آموزشگاه احسان (ابوالفضل بابایی ) در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 8:34 |


Powered By
BLOGFA.COM